fredag 13 april 2007

Dagens klipp & dagens lunch

Oanständig lugg fick sig en match med saxen idag. Och jag var den som spelade. Har klippt min lugg på egen hand en gång tidigare, 13 år gammal och katastrofen var ett faktum. Nästan nio år senare, stadigare hand och en bas att utgå från. Inte lika stor katastrof. Att det inte är spikrakt kan jag ändå leva med, och jag har ju alltid mina självlockar att skylla på. Men ett besök hos frisören för en uppfräschning av hela frisyren skulle inte sitta helt fel. Dock tänker jag inte gå tillbaka till den jag var hos senast (i december...). Billig, men nja... Hon fattade inte riktigt grejen, känner jag såhär i efterhand. Och det går bort.


Min mobilkamera är kanske inte den vassaste, men i bra ljus ser man iallafall motivet. Jonatan erbjöd sig att ta snyggbilder på mig med systemarn, så dom bilderna kanske ni kan få se någon dag.


Och till lunch åt jag risnudlar med en wok gjord på morot, rödlök, zucchini, gul paprika och jordnötter. Ja, och så thai sweet chili-sås, förstås.

----



Snart är det dags för oss att traska upp på stan, mot Filmstaden! Bio, bio..! Men vart ska vi äta efteråt?

Inga kommentarer: