fredag 27 april 2007

Helg, jippie...

Jag vill åka bort, bort, bort. Eller i alla fall göra något meningsfullt. Det enda jag har att se fram emot den här helgen är grillningen med redaktionen på söndag kväll. Men även där har vi ju blandade känslor. Det kommer förmodligen end up with att jag åker buss dit i min ensamhet, och hem på samma sätt. Och det ska man betala för? Och Valborg? Planer? Nope. Inte för mig inte.

Började städningen av balkongen idag. Borde vara lite nöjd, men det är tomt. Tomt, tomt, tomt.

Hej, det är fredag? När man sitter ensam och hungrig känns helgen än mer avlägsen i det egna livet. Förnekelse. Om det vore onsdag idag skulle jag kanske slippa lite av det dåliga samvetet.

Jag känner mig som fågelskiten jag skurade bort från balkongräcket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära lillasyster, jag önskar att du kunde känna dig som svalan som flyger istället för dess skit.Kram!