lördag 7 april 2007

Strange little note

Jisses, så dålig jag har varit på att skriva här på sistone! Har inte lust att skriva något längre nu, men jag tänker länka till min bilddagbok, med Skärtorsdagen som visningsobjekt i synnerhet.

Kolla --> Kalas!

Det gick inte att länka direkt till berörda bilder, så klicka på datumet 5/4, så får ni se...

Jag höll på att skita i torsdagens festande, till förmån för att vara hemma och tycka synd om mig själv. Om jag inte får mat i 3-timmarsintervaller blir jag ett vrak. Och just det hände den dagen. Jag hade åkt ut till universitetet för att luncha med resten av korrekturläsningsgänget klockan 12, och sen var jag såklart mätt och belåten tills jag skulle åka hem klockan 16 och insåg att jag inte alls var det. Hungrig, ont i magen, huvudet och illamående till den grövsta grad. När jag kom hem åt jag den enda smörgåsen som fanns i huset och till slut bestämde jag mig för att ta en dusch och i alla fall gå hem till Anneli. Sen skulle det helt enkelt få visa sig om jag borde dra hem eller festa vidare.

Men jag mådde bra och var glad, så vin till mig, förförfest hos Anneli, förfest hos Nea och sedan fest på Satin. Pojkarna i Teardrive spelade och jag var inte för full för att få uppleva det denna gång (i höstas var jag tvungen att avsluta kvällen tidigt för att istället kräkas i en park på väg hem). Jag måste ju skänka en tanke och ett tack till snälla Daniel som såg till att jag och Jonatan hamnade på gästlistan (utan att det gick ut över Anneli) och därför enbart behövde betala garderobsavgift. Entréavgift på 80 spänn innebär annars att partyt får klara sig utan Jess.

Idag har det varit gottigottipåsklunch hos mamma och pappa. Dessutom har vi under de senaste dagarna möblerat om här hemma, och vi har numera ett arbetsrum/kontor/ateljé istället för ett renodlat sovrum. Sängen har flyttat till en annan del av Rosta. Och så har jag alldeles nyss hunnit lyssna på Le Tigre (tack Anneli!) och Tori Amos, om än kortkort tid.

Nu blir det Stina!, följt av en våldsam film av den djupt religiöse Mel Gibson, som enligt tevetidningen jag bläddrade i har varit mån om att göra en autentisk skildring av Jesus korsfästelse, och för att citera tidningen: "vilket han lyckats väl med. En sevärd film även för icke kristna", jag tror varken på det ena eller andra. Så, ehum, Glad Påsk på er, det är ju i alla fall ett tillfälle att äta godis utan större dåligt samvete. Men för min del blir det avgiftning från och med måndag. Först ska jag bara hinna baka och bjuda Anneli på croissanter, för det är vi värda!

Inga kommentarer: