tisdag 24 april 2007

Dagens skiva Eller Dagens medicin


Anneli kom på trevligt besök ikväll. Jag hade bakat tunnbröd enligt min mors recept, och Anneli hade presenter till mig. Till mig! Nu är jag visserligen lite bortskämd med att få presenter av sötnosar lite titt som tätt, men det är ju aldrig något man förväntar sig när det är människorna bakom dem man vill hänga med. Och vad fick jag då? Jo..:

1. Blandskivan ni ser ovan (med mycket bra musik!). "till jessica från anneli", står det i konvolutet. Jag blev så rörd och glad :)
2. Ett underbart litet vitt fat med svarta linjer, från Anneli och Malin! De köpte det på en Stockholmsvisit i höstas, och Anneli har haft det hemma i ett skåp och glömt dess existens från och till. Ett tack också till Malin är givetvis på sin plats!
3. När jag trodde att det var nog ställer hon fram en rejäl flaska lönnsirap på köksbänken! Ska det va så ska det va, liksom :)

När jag rödblommig frågade "Vadan detta?", svarade hon med ett leende "Du har ju mått så dåligt, men nu är ditt ben bra". Och det var sant, jag hade inga som helst problem med benet under tiden hon var här. Först när hon skulle gå och jag reste på mig kändes det obehagligt igen. Men som vi alla förstår var det inte tingen som gjorde det bättre, det var vännen. Men jag är inte den som tackar nej till bra musik, ett tebollsfat och det enda rätta tillbehöret till sina ämärikän pänkäjks :)

Det är bra att koppla bort jobbiga saker ibland, och bara vara.

Imorgon drar Jonatan till Stockholm för en spelning med Nejra. Jag ska försöka ta mod till mig och ringa vårdcentralen klockan 7:00. Usch. Men det värker i mitt knä. Dessutom trycker och bränner det vid hjärtat från och till. Kanske är det för att jag är orolig, eller så borde jag vara det. Hoppas läkaren kan tänka sig att lyssna på det, den här gången, och inte bara statuera det uppenbara. "Hej allmänläkaren, jag har minskad känsel i min hud, ja, det känns när du sticker mig med en avbruten pinne, men inte lika mycket som på andra benet. Höra av mig om det blir värre? Okej, ja hej då, då..."

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, det finns ju ingen låt nummer 9.. oh my :O

jessica sa...

Haha, det såg inte jag :P