söndag 1 april 2007

Min weekend

Ja, helgen började såledesvis med födelsedagsmiddag. Igår försökte jag stiga upp med tuppen, men det blev klockan nio istället. Sen städade vi hemmet. Ida tycker att jag städar mest hela tiden, och vi kan väl konstatera att jag i alla fall försöker mig på att städa mest hela tiden. Det är inte alltid det går hela vägen. En stund satt jag och skrev på kulturreportaget, resten skrev jag klart idag. Det blev dock cirka 500 tecken för mycket, och jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas få ner det utan att förstöra. Men vi kan väl säga att det ordnar sig.

Lördag kväll. Godis, film och vänner. Anneli och Ida kom hit och tittade på Big Fish med mig, Jonatan och Amadeus. Katten blir nämnd till stor del tack vare hans oerhört mysiga beteende och för att han la sig mellan mig och Ida i soffan. Det var trångt, men han lyckades. Just nu har han hela soffan, helt för sig själv, och han är kung.

Denna dag har till stor del spenderats framför datorn, skrivandes i Word och väntandes på mail. Jag vet i skrivande stund fortfarande inte vad min chefredaktör tycker, och med tanke på vad klockan är nu, hoppas jag att han inte har invändningar av det större slaget. Jag hade i och för sig kunnat skriva klart artikeln innan helgen, så mitt eventuella problem är mitt att lösa.

Nu kom Jonatan hem från söndagsrepet, och nu vankas middag. Fläskfilé och potatis med currysås, lyxavslutning av helgen! Kanske ett avsnitt av Lost också?

Och så avslutningsvis ett par bilder eller tre som Jonatan tog på mig i fredags. Godkväll.



Inga kommentarer: