torsdag 12 april 2007

Dr House, anemia and some Fuzz

När vi ändå pratar sjukdomar här... I ett avsnitt av House M.D. häromdagen tog de upp just min blodsjukdom, jag kände mig lite stolt faktiskt. Min är medfödd, och det patienten i programmet hade var ett tillstånd till följd av en annan sjukdom. Men det var ändå lite roligt, måste jag säga.

Imorgon kväll blir det bio med Jonatan och Anneli! Skoj skoj! Vi ska se Hot Fuzz, en komedi av killarna bakom den numera klassiska (i alla fall hos oss) Shaun of the Dead. Förhoppningsvis är den minst lika bra som deras tidigare alster.

Nu blir det till att sortera lite tvätt, tvättstugan from Hell nästa! Okej, jag vet, det skulle kunna vara värre. Men så kan man ju inte leva sitt liv, då skulle man inte ifrågasätta någonting. Tänk på de svältande barnen i Afrika och acceptera det faktum att du blir diskriminerad på grund av ditt kön? Det bästa vore nog om vi alla försöker synliggöra och arbeta mot alla sorters plågor, däribland icke-fungerande gemensamma tvättstugor.

Inga kommentarer: