lördag 16 augusti 2008

Frisörtips mottages

Huuujedamej sånt hår hon har ej värre tänkas kan... För att överdriva litegrann.

När lönen landat har jag tänkt klippa av skiten, butvär? ("But where", alltså vart, för er som inte förstår språket)

Jag tänker ICKE betala 500 spänn för en simpel klippning, men vill inte heller gå vägen jag vandrat tidigare för att spara in pengar (exempelvis besöka en ohyggligt fult inredd salong i en källare i utkanten av centrum där frisören är lite väl personlig och inte riktigt medveten om det sociala spelet, "kommer du bra överens med din mamma? Min dog för ett halvår sen..."). Det lönar sig inte att gå hem och vara missnöjd.

Det finns en salong på Drottninggatan som heter People (om jag inte minns helt fel, den ligger hursomhelst mitt emot Pressbyrån, i Rådhusbyggnaden) och som tar typ 250 för en klippning. Det tycker jag känns rimligt (max 300 vill jag betala, nästa vecka får jag veta om jag får jobb fram till jul, så kanske kan jag tänka mig att gå snäppet över den gränsen ;)) men frågan är om de är nåt att hänga i granen?

Så, vad säger ni? Frisören får gärna kunna hantera lockigt hår, och (med risk för att kasta sten i glashus) precis lika lite som jag vill ha en manlig gynekolog vill jag ha en manlig frisör. Tips, någon?

1 kommentar:

Anna sa...

Hej! Ja, en mysig höstfika tycker jag :)

Micaela jobbar på Capelli, och hon är bara så himla bra!