lördag 31 mars 2007

Magi och godis

Vardagsrummet är varmt. Ett fönster står öppet, i ett annat är persiennen nerdragen. Solen skiner in lite smygsamt. Och jag har tänt värmeljus. Bättre nu än sen, då blir det så stressande.

Sitter på min pianopall, iklädd min ultimata vår- och sommarkjol, en del av min student-outfit. Den har ett par små fläckar från sin nybörjarsommar, 2004. Alkohol plus fina kläder är lika med omkullramlande i buskar och tårar på ett groventrégolv. Vilka tider, usch ja.

Anyway. Nu är det rent och fint här hemma. Det känns alltid lika välkomnande. Idag har det städats och skrubbats. Nu väntar belöningen i form av en filmkväll! Jonatan, jag, Ida och kanske - och framför allt förhoppningsvis - Anneli. Kakan skulle dessutom köpa med godis om hon droppar in, så jag hoppas, av fler anledningar än fett och socker.

(Ordet "Magi" i titeln referar till den självklara känsla Tim Burtons Big Fish förmedlar. Kanske ser vi den ikväll.)

Inga kommentarer: