torsdag 5 mars 2009

Gah!

Jag har lite ångest just nu. En till synes nästan inbränd rosa fläck har uppenbarat sig på min vita MacBook. För en person som alltid är oerhört rädd om sina saker (och det är inte samma sak som att inte använda sig av dem) så är en olycklig händelse som denna helt fruktansvärd. Jag har försökt få bort fläcken med lite vatten, men även med ytdesinfektion - och det fungerar bara inte! Det hela driver mig till vansinne och gör mig bitter. Men jag tror mig ha svaret på gåtan, exakt hur det är möjligt förstår jag dock inte. 


När jag var iväg till Lagerhaus och company i tisdags hittade jag ett rödbrunt läderarmband till ett riktigt trevligt pris. 25 spänn. Nu verkar det som att det där kapet har förstört min dator. (Aningen överdramatiserat kanske, men som sagt, för någon som inte är ovarsam och hänsynslös är det här ett hårt slag i ansiktet.) Men varför kan jag inte få bort skiten? Det verkade först som att det fick att skrapa lite, men nu tror jag nästan att det är plasten som åker bort. Åh åh åh. Jag som torkar och putsar och säger fina ord till den. Min stackars fina datoj.

Inga kommentarer: