onsdag 18 mars 2009

Gardiner att vältra sig i

Den senaste timmen eller mer har jag spenderat med sovrumsgardinerna. Ett vitt par som låg i klädkammaren tvättade jag i morse och satte därefter upp (utan att stryka, evil laugh), ett svart par tog jag ner, och ett oranget par har flyttat lite på sig. Nu ser fönstret sådär hotelligt ut, stort, luftigt, en massa tyg. Men jag vill varna för närmare inspektioner, då kan både nålar och tejp finnas. Öhm.


För att inte tala om själva fönsterglasen som inte blivit putsade på år och dar. Jag väntar fortfarande på ÖBO, det ska bli spännande att faktiskt kunna se ut, även när solen ligger på.

Men nu tänker jag spendera någon timme i köket. Ugnsbakade grönsaker (paprika, lök, aubergine, potatis) med stekt lax och en yoghurtsås med citron och fetaost står på menyn. Glad onsdag to all of you!

Inga kommentarer: