söndag 1 mars 2009

Summering av helgen

Det har varit en väldans bra helg, den här. I fredags hade jag fint besök i form av två stycken Anneli och en Dao. Vi drack vin och åt chokladbollar, men mest vin. Det är bara så himla bra att samlas några stycken och kackla sönder varandra, det släpper ut en massa energier och ger lika mycket bra sådan tillbaka. Dessvärre får man lite abstinensbesvär ett par dagar senare.


Lördagen var aj aj i huvudet, men det blev bättre efter en promenad hem till Mia. Åh, så längesedan vi sågs. Men tack och lov är vi så gamla i gamet att vi vet vart vi har varandra. Vi åt kladdkaka med bär och jag fick äntligen berätta. Kvällen anar ni väl vart den flög, jag drack en flaska vin och vi var några stycken som satt uppe och pratade till efter klockan fyra i morse.

Så idag mådde jag verkligen helt kalas när jag vaknade. Men mestadels är det faktiskt min förjäkla förkylning som stör. Näsan blir andningsbar antingen genom användande av nässpray eller vid långa kalla promenader. Jag försöker alternera dessa, men också bara att stå ut. Det är jobbigt att äta längre måltider dock, som hemma hos svärfar i eftermiddag. En söndagsmiddag som heter duga, vill jag lova. Kött, potatis och sås får sammanfatta. Jo jag tackar!

Nu ska jag äta nougat.

1 kommentar:

Anonym sa...

köttsås! :D