söndag 22 juli 2007

(1)41

Igår hade vi filmkväll hemma hos oss. In genom dörren dök Anneli, Daniel och Jens, och lite senare också Malin. Det var hur trevligt som helst, och min egengjorda tzatziki var så god att jag och Anneli bara var tvungna att i rask takt gå till Coop 25 minuter innan stängningsdags i jakt på fler baguetter vi kunde dippa. Mmm... Billigare och godare än köpt tzatziki (i alla fall Lindahls, någon annan har jag inte testat), that's a fact. Inne på Coop stod det för övrigt en väktare... (Du har väl hört om rånet i fredags kväll, typ fem minuter innan stängning? I annat fall kan jag tyvärr inte länka till Nerikes Allehandas artikel om det, då de har världens sämsta arkivering på nätet. No offense, men det är sant.)

Genom en av Jonatan väldigt utarbetad metod kom vi till slut fram till att se på Tenacious D in 'The Pick of Destiny', väldigt helt okej. Jag skrattade en del, trots att det inte alltid var min kopp te, så att säga. Efter det blev det Liftarens guide till galaxen och mer snacksätande, he he. Kvällen slutade efter mängder av uppätet vitt klisterbröd, dippsåser, chips, godis, te, läsk, muffins, oliver och 1,5 flaskor rött vin, runt omkring en sisodär klockan 1. En väldigt angenäm kväll, må jag säga.

Just nu håller jag på att baka bröd, och det är så tråkigt när man känner att det är ett tvång. Det är inte helt lätt att ha 25 kronor kvar och veta att det inte kommer komma så himla mycket mer på onsdag. Så det blir till att baka bröd, inte köpa. Och så dricker jag ett glas vin, lite konstigt på en söndag kan tyckas, men jag är vuxen, det är kväll och jag har semester. Typ, vi kan väl kalla det så.

(Och jag var tvungen att göra det jag gjorde idag, för mitt eget välmåendes skull. Det finns inget hopp, jag har förstått det. Det sorgliga är att du näst intill verkar nöjd, jag förstår inte det. Om jag vore du skulle jag må jävligt kass. Jag tycker att det här är jobbigt och situationen är ingen jag hoppats på, bara så du vet. Hejdå.)

Inga kommentarer: