söndag 15 juli 2007

Presens och futurum

En fördel med att ha en .blogspot-blogg är att man slipper reklam som hos blogg.se (bland andra). En nackdel är dock att man inte har någon aning om hur många och vilka ip-adresser som knatar in här. Det förs ingen statistik som jag som bloggare kan ta del av. Eller har jag missat något? Det vore jäkligt gött om jag har fel i det här fallet.

Har förresten funderat på det där med att sätta lösenord på bloggen och på så sätt ha kontroll över vilka som läser mina tankar och påståenden. Men jag tror att jag har kommit fram till att jag vägrar låta mig inskränkas av andras ovett. Bloggen heter ju för fan jag tar plats, och det tänker jag göra. Det här med att snällt låta mig tryckas ner är liksom inte min grej.

2 kommentarer:

Mia sa...

Hej!
Jag har hittat två .blogspot-bloggar som har räknare på sin sida, men jag vet inte hur de fått dit den.. (och vågar inte skriva och fråga :)
http://www.ljuvligthemma.blogspot.com/ (långt ner på sidan), och
http://www.spetsochsnor.blogspot.com/
Så det finns ju tydligen ett sätt.. (iaf om man vill vara offentlig med sina besökssiffror)

Ha det gott, och ta så mycket plats du bara kan här på jorden!
Kramar

jessica sa...

Oh, ingen av oss behöver fråga någon av dem! Om man för muspekaren över siffrorna så får man veta att det är en gratistjänst från susnet.se/tjanster. Gratis medlemskap och ja, gratis funktion. Enda problemet för mig är att jag inte förstår mig på html-kodning, och det var tydligen ett "krav" för att man skulle kunna använda det... Men man har väl kontakter som löser det där ;) Så jag får se, kanske, kanske inte.

Jag lovar, jag ska göra mitt bästa. Och right back at ya! Många kramar