torsdag 26 juli 2007

När hösten kom till stan


I eftermiddag läste jag ut Stieg Larssons Män som hatar kvinnor, toppklass, om än lite seg i början. Fast inte seg på ett långtråkigt och ointressant sätt, utan mer liksom... Öhm... Ja, den fastnade helt enkelt inte förrän kanske 200 sidor var lästa. Då var det nästan omöjligt att lägga den ifrån sig, så man kan väl säga att den var värd väntan. (Ville syster låna boken? Eller har du kanske hunnit läsa den redan?)

Nu blir det John Ajvide Lindqvists skräckroman Låt den rätte komma in, och jag hoppas den blir minst lika uppslukande. Och efter den väntar Larssons uppföljare till nyss lästa bok, men då gäller det att Jonatan skyndar på lite, för nu är jag på hugget! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Män som hatar kvinnor lånade jag på bibblan men jag var inte lika envis som du för jag lyckades inte ta mig förbi den seeega början. Däremot så är Låt den rätte komma in hur spännande som helst,jag sträckläste den. Den har kanske en overklig handling men den är skriven på ett väldigt realistiskt sätt.

jessica sa...

Åh nej, du måste försöka en gång till, det var såå värt det :) Mmm, jag har läst typ 30 sidor i den, och jag vill helst inte laga mat eller göra något annat, hehe.. Obehaglig!

Tack för vykortet förresten :)