tisdag 8 maj 2007

Bröllopsångest

Idag kör jag tydligen på skandalrubriker för att locka läsare. Nej, jag ska inte gifta mig, och jag funderar inte på det. Däremot ska jag och min maybe-somewhere-in-the-future-husband-to-be vara gäster på ett den nionde juni. Och jag vet inte vad jag ska ha på mig. Eller, jo, i tankarna vet jag ungefär. Men det är desto svårare att få till det i realiteten. Klänningen jag hade planerat för, kändes inte lika klockren när jag provade den i butik idag. Så nu tar jag er, kära läsare till min hjälp (de flesta av er antar jag är mina vänner eller familjemedlemmar?).

Vad tycker du?

Den här blir det troligen inte, men uj vad jag gillar den. Skulle väldigt gärna vilja ha den bara för att faktiskt ha en klänning den här sommaren (nej, jag har INGEN). Puffärmar av det längre slaget, knyt i ryggen och puffig kjol. Mmm...



Jag skrämde mig inte så mycket, egentligen. Jag var mest stressad och kissnödig.


Jess à la the sixties. Rådiggar. Men känns den vettig på ett bröllop? 198 spänn på H&M (på nätet finns den dock INTE, vilket var min plan, då hade jag kunnat betala den någon gång i framtiden, ehum...) - ett gyllene kap. Knyt i ryggen och passade min kropp bättre än väntat. Passade alldeles utmärkt, om jag får säga det själv. På vägen ut från butiken såg jag de finaste skorna på en hylla - i min storlek! Ett par ballerina i svart och benvitt, lite frack-känsla över dem. Helcoola och grymt snygga till den här klänningen. Det + en liten väska i vitt lack jag hittat på H&M:s hemsida, my god. Save me.


Hyffsat grymt snygg, om jag får säga det själv. Vi passar varandra som min hand i mormors gamla läderhandske. Men passar vi bröllopet? Jag kanske borde skita i det där, och bara känna mig fabulous.


Den här klänningen hade jag ju tänkt från början. Innan jag testade den. Jag vet inte alltså... Kjol-delen i två lager la liksom på sjutton extra lager på mina höfter, som jag inte tycker mig behöva... Men det var ju det här stuket jag var lite ute efter. Hmm... Och stressad tjej orkade inte rätta till bandet i midjan inför fotograferingen.

Hur ska detta sluta?

Vi hoppade in på Indiska för att jag skulle testa ett par skor jag sett. Det slutade med att jag tog med två klänningar in i provhytten. Den här korta, silvriga drömmen med lite av en ballongkjol var gorgeous, och ganska mycket "Carrie"... Tihi...


Me like. Men inte min kavaljer, han tyckte den var ganska ful, om jag förstod honom rätt. Den orangea 60-talskreationen var det han som upptäckte.



Hjälp.

5 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad svårt! jag tyckte alla va underbara :p hmm.. första kanske.. hmm.. eller alla! samtidigt!

Anonym sa...

Mamma tycker att dom två första klänningar var snygga.

Anonym sa...

Jag tycker om den orange'a (såklart) den första vitsvarta var också fin!

Anonym sa...

Det var din egen mamma som var anonym/kram

jessica sa...

anneli: Alla, samtidigt? Hmmm... Nåt att tänka på :P

nea: Ja, det har iaf blivit den svartvita, men inte till bröllopet i första hand. Den orangea ska jag jaga intensivt nu, iiih!

mamma: jag förstod det :) Kram!