tisdag 29 maj 2007

Kanske tänker vi på samma sak

För nästan exakt en timme sedan stängdes dörren till fröken Andersons, och jag gick ut till en parkering för att bli upphämtad av min chaufför i dessa tider, aka Jonatan. Ett par smörgåsar eller tre, lite godis, en kringla med massa socker på och två stora tekoppar senare är jag ändå inte riktigt nöjd. Jag behöver mera te! Vattnet har kokat upp och nu är det dags att bestämma sig. Nuförtiden har jag inte så värst många sorter att välja mellan (och jag fick en smärre beslutsångest i Annelis bedårande tedjungel) så ja... Just nu lutar det åt en kopp Lady Grey och en knäckebrödskiva med ost på. Magen behöver visst också lite påfyllning.

Förresten så har jag ikväll blivit fotvärd (skovärldens motsvarighet till djurvärldens fodervärdsbegrepp) åt ett par gröna Converse All Star, aka Chuckies. Nu kan mina tre år gamla gula vila lite mer än tidigare, och detsamma gäller mina hälar som mer och mer börjar protestera mot de gulas trasiga innanmäte.

Lite trött är jag också. Och oroad...

Inga kommentarer: