fredag 18 maj 2007

Post inlägg 93

Mina förväntningar visade sig vara, om inte skyhöga, så i alla fall aningens för höga. Ica kan tydligen inte alltid ge mig det jag vill ha. Nu, när jag hade pengar och mentalt lov att handla tvålarna, ja, då fanns bara den ena. Givetvis lade jag den i korgen. Hjortron och fjällsippa från Bliw, oh my. Vacker färg och underbar doft. Tur att jag som blir så snål har fler tvålar att variera mellan, just nu ligger Karma från Lush i tvålkoppen. Pumptvål + Lushtvål på koppen är helt klart ett måste i detta hushåll.

Och så skulle jag ha mozzarellaost till dagens middag. Hade planerat att upprepa succén med den vegetariska lasagnen med zucchini och aubergine. Men väl i ostdisken fanns det ingen. Helt slut. Så jag virrade runt inne i butiken och försökte komma på något annat vi kunde äta idag. Gärna inte köttbullar och makaroner när jag har ställt in mig på godaste lasagnen... Jag begav mig till köttdisken och hoppades på fjärilskotletter eller rea på lövbiff. Men icke... Däremot hittade jag en tjej ur personalen som hade en massa ost i en sån där burliknande grej. Jag frågade om mozzarellan skulle återkomma inom en snar framtid (ja, jag använde "inom en snar framtid"-uttrycket) men hon hade ingen aning. Då kom det förbi en äldre herre som också han jobbar där, "kanske har han koll", verkade hon tänka. Han frågade vilken sort jag ville ha ("det spelar ingen roll" sa jag, lite halvt desperat) och en stund senare kom han tillbaka med en låda full. Så glad jag blev, och jag slapp fundera ut någon annan maträtt till idag.

Maten blev precis så god som jag mindes den, ska nog höra med vännen om hon vill äta det imorgon kväll. Kunde inte låta bli att ta två förpackningar mozzarella, när jag ändå var i farten ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

magnificent [url=http://cheappandorajewelrysuk.co.uk]pandora jewelry sale[/url] put up, very informative. I wonder why the opposite experts of this sector do not realize this. [url=http://cheappandorajewelrysuk.co.uk]pandora jewelry sale[/url] , You must proceed your writing. I am confident, you have a great readers' base already!
What??s Going down i am new to this, I stumbled upon this I've found It positively helpful and it has helped me out loads. [url=http://cheappandorajewelrysuk.co.uk]pandora jewelry wholesale[/url] , I am hoping to contribute & help other customers like its helped me. Good job.