fredag 11 maj 2007

Photo session à la Jess och Ida

Cyklade upp på stan kvart i tio i morse, stod utanför H&M och väntade på att de skulle öppna. Gick med raska steg in, bort mot orangea klänningen och svartvita skorna. De fanns kvar. Tre dagar senare fanns de kvar. Köpte en svart slips till Jonatan och örhängen, halsband och hårnålar till mig. Och duschtvål. En rosa. Doftar Lovely.

Skyndade bort till busshållplatsen och tog 12:an ut till universitetet. Korrekturläsning med Ida och Jacob. Kändes lite sorgligt att det var sista gången den här terminen... Det blir i och för sig ett "sommarnummer" också, men så kommer det ju vara sommar och inte så vidare frekventa möten.

Vi käkade lunch i Forumhuset, jag åt couscous-sallad med tandoorikyckling. Det var gott. Men det bästa var nog ändå bröden jag åt till. Hur galet mumsigt som helst. Vill ha mer. Nu.

När vi hade ätit klart och bestämt att jag ska göra ett fotoreportage när jag är i Ullared imorgon begav sig Jacob bort mot kontoret, och jag och Ida gick till trappen där byline-bilder tas till tidningen. Hon har lyckats övertala Jacob om att få en ny, och den här gången var det jag som fick uppdraget. Ida tyckte att jag var så duktig på att få henne att känna sig bekväm, och vi fick många mycket bra bilder. Här nedan följer ett axplock.




Efter mycket velande och många finfina bilder att välja mellan, blev det slutligen den här glada.






Den här stendiggar jag.


Ja, vi tog inte bara byline-bilder, korrekturläsningen fick vänta liiite till.

:D




----


Det var ett tag sen jag fotade porträtt, och jag tycker verkligen att det är underbart roligt. Anneli och Mia har ansökt om en session, vi får ta den så snart fotograf och fotogenisk kan ;)

Inga kommentarer: