torsdag 17 maj 2007

Det är inte bara kläder man växer ur (eller i?)

Den här världen blir bara mindre och mindre, ju äldre man blir och ju fler kontakter man lyckas knyta. Det finns ju något som heter bilddagboken.se, och där kan man ibland hitta gamla bekantskaper och se bilder ur deras liv. För ett par månader sedan hittade jag en barndomsvän och dennes lillasyster. Barndomsvännen är inte särskilt aktiv med uppladdning av bilder, men hennes syster är det desto mer, och jag brukar kika in titt som tätt. Idag upptäckte jag att hon och hennes syskon är kusiner med barnen till en medlem i Jonatans band. Lustigt. Notera också att denne bandmedlem till min sambo har fått 10 kattungar, så dit borde man kanske åka någon gång. Pälsbebisar!

Kanske är det inte så att världen tycks bli mindre och mer kvävande, utan snarare mindre okänd? Kanske faller bitarna på plats, en efter en i och med att åren går? Men en slutgiltig final där pusslet i sin helhet ligger på bordet ska vi antagligen inte räkna med. Mina tankar går till Lost och den uppgivenhet jag kände när jag fick veta att serien läggs ner först våren 2010, så länge vi får vänta med att se framsidan till pusslet vi ivrigt började lägga för bara ett antal månader sedan. Då känns det ändå bättre att allt eftersom hitta bitar till spelet vi kallar Livet.

Inga kommentarer: