onsdag 1 augusti 2007

Dagens to do: städa kök och äta bulle

Jag höll Jonatan sällskap ute på gräsplätten vid vägen för ungefär en timme sedan. Solen sken och våra armar snuddade lätt vid varandra där vi satt, sida vid sida. Sen kom bilen. Det var ett gäng hurtbullar som steg ur, skrattade, skämtade och konstaterade att vissa i sällskapet har på tok för mycket packning med sig för en vistelse på annan ort i fyra dagar. Krystat tvingade jag fram det där leendet, fastän jag helst av allt skulle vilja kasta mig kring benen på honom, eller i alla fall dra honom i högerarmen, in, in i hemmets trygga vrå.

Jag stod inte kvar där ute för att se bilen åka iväg, utan vände mig om och gick in. Med paniken i halsen, och ett försök att övertyga mig själv om att jag klarar det här, det är ingen fara, jag överlever. Han överlever. På lördag träffas vi igen, det är inte så fasligt lång tid tills dess, men ändå... Det finns alltid det där förbaskade "men ändå..." som förgiftar och sprider oro.

Det ordnar sig, allt ordnar sig, jag måste bara jobba jävligt hårt på att tro det hela tiden.

När jag ändå var i farten tog jag tag och ringde angående ett halvtidsjobb med start i november jag fått tips om (och som fått tips om mig). Det ledde till att jag ska bli uppringd på måndag, för att bestämma vilken dag i nästa vecka jag ska komma och visa mig och få mer information kring vad det handlar om. Jag hoppas det går vägen, då tar det inte slut efter jobbet på fotolabbet i september-oktober. Det vore guld.

För övrigt hoppas jag att postisen känner för att kånka på ikea-katologer idag, varför dra ut på eländet till fredag undrar jag? Utan att vara okänslig, jag har en postkälla som mycket väl vet hur tungt det här med de där katalogerna, så jag menar, skönt att ha det överstökat kanske? Dessutom ska jag väl inte hymla med att jag faktiskt vill ha den, nu. Nu!

Och varför får jag inte tag i min mamma när jag ringer hem till dom om kvällarna? Och varför hälsar inte min lillebror att jag har ringt och sökt både henne och pappa? Hmpf. Jag behöver skjuts till något Coop Forum, ganska pronto, för här i närbutiken har dom minsann inte kattsanden jag behöver.

Ja, det var väl det, for now. Tilläggas kan göra att den klänning jag blivit totalt och hänsynslöst förälskad i från H&M:s höstkatalog inte finns på internet. Hallå? Just det ja, det är ju faktiskt inte höst riktigt än, men den bara måste finnas innan den åttonde augusti, för jag vill tamejtusan ha linnet och tillhörande cardigan man får gratis om man beställer senast då. Sådeså!

Inga kommentarer: