onsdag 15 augusti 2007

They say it's a bumpy road

Sitter och kollar in den grekiska restaurangen Efesos hemsida... Vi ska dit på fredag, ett stort sällskap (exakt vilka vet jag inte) av diverse anledningar. Rille och Johanna ska flytta från stan, Nejra har fyllt år. Måste dock säga att jag är lite förvånad över restaurangvalet, då flertalet är vegetarianer, och jag får ett väldigt "köttigt" intryck av menyn... Det finns ett par sallader och ett grönsaksspett, men i övrigt är det bara en massa kött och kyckling. Jag känner mig hursomhelst sugen på tzatziki med bröd och det där grillade grönsaksspettet. + ett glas rött, om det går för sig :)

Idag brummade Jonatan och jag ut till Systemet vid Eurostop och inhandlade diverse öl, helt och hållet i bildjournalistiskt syfte ;) De ska faktiskt fotas för ett test i Lösnummer, men studentkåren kan inte finansiera sådana inköp - frivilligt hjälparbete krävs - så ja, i hemmet finns nu öl, hö hö. En sort ska enligt testpersonen vara ypperligt "trendig", men vi får väl se om den smakar bra. Det där med trend och god smak går som bekant inte alltid hand i hand...

Dessutom har vi idag köpt en ny sorts kattsand. En sån där dyr en, EverClean blev det visst. Men den ska tydligen vara dryg och betydligt mer lätthanterlig och hygenisk än det vi använt oss av tidigare. Kissen har dock inte varit på lådan sen den stod klar tidigare ikväll, men vi väntar med spänning på att se hur klumparna ter sig ;)

Någon mer än jag som är sugen på glass? Attans att vi inte har det hemma. Rocky Road, oh my, ge mig, ja tack. Varm choklad med marshmallows istället? Okej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jävlar, Rocky Road alltså...give me...

jessica sa...

Mmm, long time no seen :(