tisdag 21 augusti 2007

Uppdrag rensning

(Inlägget handlar om kläder, ingenting annat.)

Med fötterna i mina utslitna dödskalleprydda fejk-Vans och benen i Jonatans slapparbrallor traskade jag iväg till tobaksaffären i området - ett paket väntade på mig. Inte vilket paket som helst, utan fyllt med nya, fina kläder. En topp satt aningens tajt, men not for long, if you get the picture. Den naturvita koftan är lika underbar som jag trodde, och mörkblått med puffärmar is tha shit.

För att ge de nya kläderna det välkomnande de förtjänar, rensade jag ur min byrå och garderob. Det hela slutade med x antal plastpåsar med kläder jag inte vill ha längre. Det är nästan lite förödmjukande att avslöja det exakta antalet det rör sig om - så mycket skit jag har haft liggande..! Den här rensningen borde jag ha gjort tidigare. Mycket tidigare.

SAMMANFATTNING: sex plagg in, sjuttioelva ut. (Det borde varit sjuttiofjorton ut, men det är två par jeans och en t-shirt jag inte riktigt kan förmå mig att kasta... Fastän jag helt klart borde.)

Inga kommentarer: