onsdag 1 augusti 2007

Sweetie


Jag som har tjatat så om den där ikea-katalogen. Efter att jag tagit bilden ovan och skickat som mms till Jonatan, med texten "Och han har det lika mysigt som vanligt :)" gick jag på toaletten. Där hörde jag att brevbäraren kom in i huset, och jag höll tummarna och hoppades, verkligen hoppades, att katalogen skulle vara med. Det hördes ett litet brak, och förmodligen hade min längtan hörsammats. Då slog det mig: Amadeus låg ju precis innanför dörren och sov! Jag började ropa på honom, men inget svar. Hade mitt begär efter en simpel produktkatalog indirekt tagit livet av vår katt?!

Nej, så var det som tur var inte. Han satt så fint bredvid högen av post, och katalog. Förmodligen vaknade han när postkillen gick in i byggnaden, och hunnit bli avvaktande när de andra två dörrarna på våningen fått sitt. Annars hade han väl pipit till, om det gjort ont? Läskigt var det i alla fall.

Nu ska jag gå och krama älsklingskatten.

Inga kommentarer: