tisdag 14 augusti 2007

Lush, Lush, Crush, Crush

Västerås alltså, en stad jag aldrig riktigt besökt. Innan idag (eller igår, måndag alltså). Jag har varit där i McDonald's-syfte när man som femteklassare var på skolresa och hade vägarna förbi, samt i vintras för att fota Mälardalens högskola. But that's about it.

Strax efter klockan tio blev jag med bil hämtad av mamma och storasyster, färden mot staden som mest uppfattas som en kisspaus på väg till Stockholm startade. Vi skulle shoppa shoppa. Jag var fokuserad på att hitta Lush, men gissa min glädje när jag upptäckte att även Lagerhaus låg framför mina fötter. Två av mina favoritaffärer, jäj! Aj för plånkan, jäj för Jess. På Lagerhaus köpte jag bland annat en ljusblå kakburk i retrostil, samt ett par små presenter till Anneli :) Och Lush hörrni, där höll det på att bli en burk Karma Kream, men jag höll i de två hundralapparna och spenderade istället en på tvål. Dessa blev det:

I Should Coco - en kokosnötsdoftande söt liten sak. Mums!



Och så en numera klassisk bit Karma, vilket jag i och för sig har lite kvar av i badrumsskåpet, men jag vill inte vara så pass snål med den som jag är. Den har ju ändå blivit min favvo.

Jag kan också nämna att jag idag har köpt två par grymt snygga solglasögon. Att gå från att ha noll stycken till två på en dag till priset av 35 riksdaler (!), ja, jag säger då det. Jonatan tycker att dom är fula, men så gillar han inte när de är lite större. Skitpårej, säger jag, I'm looking fabulous! ;)

Och nej, jag kan väl inte påstå att jag lärt känna Västerås vid det här laget, men fula byggnader som inrymmer Lush och Lagerhaus räcker för mig just nu. Men ni borde skaffa fler toaletter, gärna sådana som är gratis, eller som i alla fall inte stänger av lyset om man öppnar dörren efter att en gång ha stängt den. Fy så girigt, för så pass ofräscha toaletter. Dessutom borde Lush få en mycket större lokal. Hoppas ni lägger mina önskemål/krav högst upp i högen av viktiga grejer, tack och hej.

PS. Den lilla lilla kakan som smakade knäck på fiket mitt emot Akademibokhandeln var supergod.

/Örebroaren som inte skulle ha något emot om ni sparkade ut Lush och sa åt dom att flytta hit istället

Inga kommentarer: