måndag 27 augusti 2007

Te, värme och så en höst

Så kom slutligen den första riktiga höstdagen. Lite tidigt, men temperaturen och trädet utanför köksfönstret talar sitt tydliga språk. Luften likaså. Regn är jag dock gärna utan, i alla fall när man rör sig på utsidan, på andra sidan väggen.

Eftermiddagen spenderades på redaktionsmöte, det sista för mig på ett tag. Jag börjar ju jobba på måndag, och mötestiden ligger liksom precis i skarven mellan dag- och kvällsskift. Så lite vemodigt, men jag hoppas befinna mig där igen om sju veckor. Tills dess får Ida hålla fikaställningarna på egen hand, hi hi.

När mötet var avslutat skjutsade Jonatan mig till Mia, där det vankades scones, lemon curd (oh my, det var kärlek vid första ögonkastet!) och några överblivna citronmuffins jag hade bakat till mötet (och kvällsfikat såklart). Anna var också där, och hon fick av mig en liten bit tvål från Lush. Den där kokosdrömmen som hon pratat om, men aldrig testat. Själv köpte jag en rätt rejäl bit när jag var i Västerås häromsistens, så jag tyckte att hon kunde få lite. Lush ska man testa, leva med, och kan inte Anna komma till Lush, får Lush komma till Anna. Genom mig, eller nåt, hö hö.

Ett antal koppar te slank ner, doftljus tändes och barndomsanekdoter förtäljdes. Alltifrån pinsamma tatuerings- och piercingdrömmar till läskiga Arkiv X-historier. En konkret sak kom vi fram till: en Arkiv X-kväll borde helt klart planeras! Men vart ska man vara då? Alla kommer vilja vara hemma hos sig själva för att man inte vågar gå hem efteråt, he he. En idé vore ju att ingen behövde gå hem, kanske kan man ha frukostbuffé dagen efter? Ja, här sitter jag och drar iväg i planerandet... Kanske borde sova nu?

Ja, godnatt, and thank's for all the fish!

2 kommentarer:

Mia sa...

Åh, låter ju verkligen mysigt med Arkiv X-kväll med frukostbuffé dagen efter! :)
Men hur hittar vi de där riktigt bra avsnitten? Man vill ju inte se nån kass ufo-mörkläggning liksom.. :)

jessica sa...

Ja visst gör det? Amerikanska pannkakor, yummie :)
Jag vet inte du, kanske kan vi ta hjälp av dina böcker? Om man vet vad avsnitten heter kan man ju söka lite på das internet :)