torsdag 16 augusti 2007

I fönstret råder olush

Vårt kök säger: städa mig. Bäst att lyda, annars går det illa.

Blir smått ledsen i ögat när jag går in där, växterna i fönstret är borta... Den där jäklarns murgrönan torkade delvis ut och min syster tror att den fick spinnkvalster (farliga grejer för växtligheten i ens hem). Så för att vara på den säkra sidan slängde jag den något trötta blomman som stod bredvid, trots att den inte visade på några spinnsymtom. Nu är mina favoritkrukor tomma, med undantag för lite jordrester. Buhu.

Jag säger då det, inga växter trivs i vårt köksfönster, trött blir jag. Min fina orkidé, den ville inte vara med, murgrönan, nä hej då... Och trots att min tomatplanta på balkongen kanske sett sina bästa dagar i början av vår bekantskap, tror jag inte att felet i köksfönstret ligger hos mig. Och tomatplantan kanske inte fått tillräckligt mycket vatten, men med det här knasvädret vet man ju inte hur man ska bete sig.

Och Lush betyder frodig.

Inga kommentarer: