lördag 11 augusti 2007

Och så en något behagligare lördag

Jag fick tidigare idag ett tips från Anna om att testa kortisonsalva mot mina eksem i nacken och på bröstkorgen. Jag pratade med min mor och beklagade mig över klådan som stundtals får mig att bli galen, hon höll med om att kortison verkade som en bra idé och köpte en liten tub som hon lämnade av här för en stund sen. Det känns faktiskt ganska bra nu. Bättre än att duscha i kallvatten (fastän det var skönt på ställena med eksem, burrrr) och många gånger bättre än för gammal Idominsalva. Tack för goda råd :)

Ett problem kvarstår dock - kläder. Jag kan inte ha något som ligger emot nacken eller fläcken på bröstkorgen. Ikväll ska vi åka ut till mamma och pappa för att möta upp ett gäng kräftfiskare (min syster och hennes familj) nere i pappas dalar. Det ska bli väldans roligt och mysigt, jag har aldrig varit med och fiskat kräftor, och det var längesen man vaknade och åt frukost med självaste storasyster hemma hos föräldrarna. Dock har vi inte riktigt bestämt oss angående övernattningen, men vi tar med oss grejer och är redo. Myspys.

Men först ska min älskling fota lite under Per Gessles konsert i Brunnsparken. Stackarn. Kanske blir det inget av det, det beror på hur fotokontraktet ser ut, vissa saker ska man inte skriva under. Min mor må vara lite avundsjuk på att vissa ska dit, men jag är det då inte ;)

Jag vill äta godis!

Inga kommentarer: