måndag 3 mars 2008

Och jiddret, det bara fortsätter

Det här med teve va. Det kan ju ibland vara ytterst nödvändigt för den personliga existensen (Anneli och Ida vet i alla fall vad jag snackar om). För jordklotet? Inte så värst bra. Vi som gillar att ha igång teven när vi i själva verket inte ser mot den fullt koncentrerade, utan uppskattar burkens bidragande till den i realiteten osociala miljön. Vi som har teven som sällskap. Vi som bidrar till populationens onödiga elförbrukning när vi sitter vid datorn med främmande röster som bakgrundssurr. Tro inte att jag inte skäms, för det gör jag.

Det här inlägget skulle från början handla om bristen på vettiga program på teven, en måndagskväll som denna. Men den tråden liksom tappades bort i självrannsakan. Man skulle ju nu kunna tro att jag med nya friska steg kommer kliva bort till teven och stänga av den, men nej. Istället kommer jag härmed stänga av datorn för att rikta all fokus på dumburken. Inmundigandes ett kokt ägg. Om nu inte min bättre hälft hinner stänga av teven före mig. Vad ska jag då göra? Ja, ett nummer av ETC ligger ju faktiskt på köksbordet.

Jag är aningens för trött i huvudet för att komma fram till något vettigt. Slutsats efter två stycken för långa inlägg som typ inte kommit fram till något alls. Förutom det faktum att jag är högst bristfällig.

Äsch, godnatt på er.

Inga kommentarer: