torsdag 10 juli 2008

Datorns batteri tar snart slut

Hjälp. När som helst kan det komma intravandes HANTVERKARE för borrning i vårt hem. Inte den sortens hantverkare vi väntat på sen januari månad, utan några vi inte ens efterfrågat och som vi inte behöver. Ha ha, ironi!

För övrigt läste jag ut Stieg Larsson-boken igår på jobbet. Uppskattningsvis tar det mig cirkus 20 (kanske 22) timmar att läsa 630 sidor. Ja, jag är inte en snabbläsare och dessutom kan jag inte hänge mig totalt åt det, jag ska vara vaksam. Har faktiskt ett jobb att sköta. Ha ha, igår var det en kille som undrade om jag hade straffarbete. Jag får faktiskt betalt, jag trivs (bortsett från rumpan), och har varit med om betydligt värre. Och det borde finnas fler arbetsledare (men nu blev jag lite osäker på titeln... Aja, han bestämmer i alla fall!) av den sorten jag har, ute i världen. Bra karl.

Den stora frågan nu är dock vilken bok jag ska läsa med början idag. Hallå, vilken? Den behöver vara rafflande, eller i alla fall väldigt spännande. Inget långtråkigt dravel tack. Jag har följdaktligen ett problem att lösa, för att citera herr Larsson. Är det någon mer än jag som faktiskt skrattat till lite, mitt i alla dramatik, för att han använder sig av ordet följdaktligen på var och varannan sida?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta med en kudde att sitta på!
Då kanske du slipper sittsår?
Kram mamma