tisdag 8 juli 2008

Svenne banan säger: du skall icke klaga

Hå hå ja ja. Mitt jobb är inte så lyxigt som vissa verkar tro. Man får ont i rumpan av att sitta ner i mindre ergonomisk stol (av trä) i åtta timmar, och att frysa till den grad att fingrarna tappar sin känsel gör sidbläddringen i boken svår. Men visst, det finns absolut de som tjänar mindre på att göra mer*. Jag kanske borde bli en bokrecenserande slussvakt? Jag tippar på att Stieg Larssons Flickan som lekte med elden är läst imorgon, absolut senast onsdag. Jag började idag.

Vi svängde förbi McHell på vägen hem efter jobbet. Det smakade apa och nu har jag halsbränna.


*Jag tänker främst på de som utför arbete de inte trivs med. Själv skulle jag lugnt föredra ett mer produktivt arbete om det var roligt, utvecklande och intressant. Jag menar alltså INTE att det är dåligt i sig att göra mer än att läsa och att hålla koll på en port. Ej heller vill jag förminska min nuvarande arbetsinsats. Tjänsten är underlig, men nödvändig. Och där sitter jag! Om ni har passerkort - kom förbi och säg hej vetja ;)

Inga kommentarer: