fredag 6 november 2009

Aska vs. matte

Det är inte alltid helt lätt att bo med en kattunge (i går hoppade hon från soffans ena armstöd rakt på en affisch, siktade på snubbens ansikte och föll såklart rätt ner i golvet, stackars liten). Jag kan härmed dela med mig av förmiddagens tre scenarios.


Scenario 1. Jag står vid köksbänken och gör i ordning min frukost. Aska hoppar upp på bänken, jag lyfter ner henne. Aska hoppar upp, jag lyfter ner. Aska hoppar upp, jag lyfter ner...

Scenario 2. Jag sitter i soffan för att äntligen äta min frulle. Aska har fått dille på att klättra upp på cd-hyllorna vi har uppsatta bakom soffan. Det går fort fort, och jag som pajade foten i går när jag skulle plocka ner henne är inte lika snabb. Aska klättrar upp, matte sträcker sig allt hon kan och plockar ner. Aska klättrar upp, matte... Ja, ni fattar.

Scenario 3. Aska älskar att tassa omkring bakom teve-bänken. Bland alla kablar. Hon gillar förmodligen att snaska på dom också, jag är rädd att hon ska skadas. Aska tränger sig in bakom teve-bänken, jag försöker locka ut henne. Och så vidare.

Att vi lekte med vippan ett bra tag (ja, jag försökte trötta ut henne lite för att få äta...) hjälpte föga. Men nu har hon lagt sig i soffan och spinner och är så gosig. Ah, världens sötaste och världens jobbigaste. :)

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Verkar va en envis katt det där. hihi!

Sv: Tack för tipset, jag va in på lite sidor och kollade på pennor. Läggs till på önskelistan till i jul!

Tack! Djurens Rätt-bilderna ska inte va med i tidningen utan min kompis ska sätta ihop ett litet pysselhäfte de kan lämna till barn :)

jessica sa...

Lovisa: Ja, när hon får dille på nåt blir hon som besatt ;D

Ja just, det hade jag läst och glömt :*) Men du kanske hamnar i tidningen också, för att de tycker att de är så fina! En liten push för pysselhäftet är ju bara sjukt bra för alla :)