onsdag 4 november 2009

Fortfarande tveksam dock.

I mina kontakter med sjukvården hittills kan jag konstatera att min medicinmottagning (för blodsjuka) är den trevligaste. Sköterskan som jag pratade i telefon med nyss var supergullig och hörde efter med en läkare och tog reda på huruvida jag tillhör en riskgrupp för den där svinsjukan. Eftersom jag inte går under någon behandling gör jag det inte, men de tyckte ändå att jag borde vaccinera mig. Så, så får det bli.


Nu hoppas jag verkligen att alla anti-vaccin-konspiratörer har fett fel, och att jag inte visar mig tillhöra en grupp människor som i panik lät sig luras och begå sitt livs misstag. Vi vet ju vad rädslor gör med folk.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Fast det känns ändå som det vore rätt riskfritt. De kan ju inte spruta i hela jordens befolkning nåt som de inte är säkra på, då måste det ju vara Dr. Evil som står bakom detta vaccin.
Det funkar ju inte! :)

jessica sa...

Dr. Evil a.k.a. Mr Money... ;)