måndag 23 november 2009

En kort paus från "24".

Det verkar som att jag har lyckats att sälja mitt fina, mysiga överkast från Indiska nu. Men man ska ju inte säga hej innan man har kommit över ån, eller nåt. Men vi har en deal! Känns mycket bra. =)


För mitt "överkast-konto" ämnar jag köpa mig ett nytt överkast som jag faktiskt kan bädda med varje dag utan att få ännu ondare i min kroniskt störda handled, samt ett nytt duntäcke. Mitt gamla som jag har tagit över efter min mor har levt på lånad tid. Sist jag tvättade det hemma hos föräldrarna blev tvättstugan översvämmad på grund av hål i tyget så att dunet rymde... Ooops. Och ja, det känns kanske inte helt etiskt försvarbart med ett nytt duntäcke. Men jag kan inte sova med något annat, tyvärr.

Det finns dock ett litet problem... Det saknas nästan 300 kronor för att "överkast-kontot" ska kunna täcka både överkast och det täcke jag vill ha. Och jag är inte redo att kompromissa med täcket. Det ska vara så hög andel dun som möjligt, för fjädrar sticks och det har jag fått stå ut med väldigt länge nu. Jag vet inte riktigt vart jag ska plocka de där extra kronorna i från, men det löser sig nog. Har bestämt mig för att sälja mitt piano (*snyft*) och hoppas dra in 8000 på det... Egentligen ska de pengarna gå direkt till att betala räkningar, men 300 riksdaler kan jag förhoppningsvis behålla :p Eller så får jag hoppas på några slantar i julklapp eller födelsedagspresent.

Anyhoo. Åter till soffan och "24", det är galet spännande! Och det här inlägget blev mycket längre än vad jag hade tänkt.

Inga kommentarer: