måndag 16 november 2009

Oplanerad information.

Åh, buhu. Skulle ta mig an ett smärre diskberg (däribland stekpannan jag tänkte laga min mat i) och väntade snällt på varmvattnet. Men den som väntar snällt får inget varmt vatten. Den som väntar snällt får istället gå in på Eons hemsida och se att ett oerhört "planerat avbrott" pågår från 7:30-20:30 i dag. Jag har som mest tvättat händerna några gånger, och då fanns det fortfarande hetta i rören... Usch, vad sur jag blev nu. "Planerat"? Om något är planerat kan man väl informera på annat sätt än genom sin hemsida som jag tvivlar på att folk besöker så pass regelbundet. Dessutom har väl inte alla tillgång till det där nätet. Hade det handlat om ett par timmar spelar det väl ingen större roll, men nu är det ju verkligen hela dagen och halva kvällen.


Åh. Vad ska jag äta nu då? Jag är alldeles för hungrig för att orka tänka om!

4 kommentarer:

Big sis sa...

Men det är ju bara att värma vatten! Nema problema!

jessica sa...

Krångligt tycker jag. Det blev soppa istället :p

Anneli sa...

det jävla vamvattnet kom ju inte ens tillbaka på kvällen! på morgonen hade vi det tillbaka. GRRRRR!!

jessica sa...

Näe?! Vi fick tillbaka det vid 23 på kvällen. Men jag är så sjukt sur på Öbo, för enligt Eon är det hyresvärdens uppgift att informera de boende om planerade avbrott - vilka de låter hyresvärden få info om långt i förväg!

Dåligt, dåligt, dåligt, Öbo.