måndag 9 november 2009

Måndag.

Gick en liten runda på stan tidigare i dag. Eller ja, runda och runda, snarare till optikern och tillbaka med ett par stopp längs vägen. Jag behövde lite nödvändigheter som ansiktsservetter, ett vadderat kuvert till en krya-på-dig-present som jag ska fixa och posta till min systerson (som bor på andra sidan stan, men visst är det något speciellt med att få ett paket i brevlådan när man inte mår tipptopp?) och några nya pennor. Fem stycken lyckades jag bestämma mig för. Dessvärre hade min konstnärsbutik ganska ont om dom, och inga orangea! Buhu.


Var ju till optikern också, och fick testa en ny sorts linser som är silikonbaserade och släpper igenom mycket mer syre än de jag har haft tidigare. Så, förhoppningsvis ska jag inte bli torr i ögonen framåt kvällen och det känns helt okej att ha linser som inte heller torkar fast sådär läskigt om man skulle råka somna med dom. ;) En grej jag behöver fundera över är om jag vill punga ut 200 spänn i månaden och få nya linser levererade hem en gång i månaden (inkl. fria synundersökningar och all annan hjälp man kan tänkas behöva)... Det är ju himla skönt att slippa de där stora klumpsummorna som annars kan bli. Aja...

Just nu slappar vi i soffan, jag och katterna. Det är ju helt fantastiskt att sträcka ut armarna åt både höger och vänster och kunna kela med en massa mjuk päls. Helt fantastiskt. Jag tror att de är lite extra keliga som tack för att matte skurade deras toalett i dag. ;)

Inga kommentarer: