lördag 7 november 2009

Kvällen.

Vi (och jag talar inte om mig själv times two) har tvättat, ätit svampsoppa med vitlöksbröd, kollat på ett par avsnitt av "Jericho" (en ganska spännande serie, men också irriterande på grund av stupid people och vissa logiska luckor...) och ätit nästan en hel chokladkaka. :p Jag ritade lite mellan varven och testade scannern som kom hem i dag.

Alltid knepigt med nya tekniska prylar som ska sitta ihop med datorn, men jag gjorde ett försök med mitt senaste alster. Färgerna stämmer inte riktigt med verkligheten, men jag lägger upp den ändå (hoppas att det inte ser för kass ut, då skärmen på MacBooken inte går att kalibrera. Eller har jag missat nåt?!). Dessutom behöver jag köpa l i t e fler tuschpennor, så att jag inte behöver känna mig begränsad eller behöva ta till färgpennor om jag inte vill det. Tyvärr blev "himlen" eller vad det nu är, flammig. Men äsch, det måste inte alltid vara perfekt (upprepar hon i ett försök att övertyga sig själv).



Hej hopp, och god natt!

5 kommentarer:

anneliiii sa...

SÅ fint pessicakaka!

Björn sa...

Går inte skärmen att kalibrera?

Är det inte bara att gå in i Systeminställningar > Bildskärmar > Färg och där klicka på Kalibrera?

jessica sa...

Annelipanneli: Tackitackitacki ;D

Björn: Jag är inte alls haj på sånt här. :o Men, jag hittade dit du ville (hur har jag redan glömt), så nu hoppas jag att färgerna på min dator stämmer bättre med Jonatans skärm som man fetkalibrerar med en grej man fäster på skärmen ;)

New Anneli sa...

Du är så duktig! Jag vill också komma på nåt att rita "bara så där". Inspiration, kom till miiig!

jessica sa...

New Anneli: Tack sötnos! Min inspiration lyckas nästan alltid komma till mig antingen i duschen (en plats där de allra flesta idéer frodas, haha) eller sent på kvällen, vilket betyder att jag sitter uppe långt in på natten :p

Men har du testat att bara sätta dig ner med papper och penna och börja kludda lite? Se vart du hamnar liksom :)