måndag 26 mars 2007

2. Mat

Och avslutningsvis blir det lite bilder från helgens (och delvis dagens) födointag. All pictures by me.

Igår gjorde jag ämärikän pänkäjks till lunch. Skulle vilja ha en flaska lönnsirap, för vanlig ljus sirap är ganska sliskigt...


Till fluffpannkisar drack jag en underbar liten dryck jag fått av Jonatan, mitt gull.



Gårdagens kvällsmat bestod av en hemgjord vego-pizza med en botten av tortillabröd. Utsökt! Chilisås och ketchup (utan tillsatt socker ;) som bas, strimlad röd paprika, purjolök, vitlök, grillad aubergine, färska champinjoner, ananas i bitar samt mozzarellaost (+ lite vanlig riven ost) och pizzakryddor. Avslutningsvis ringlades lite olivolja över härligheten. Jisses vilken söndagslyx!


Yes, I know. Denna typ av pasta ser inte så trevlig ut. Anyway, pasta carbonara med färsk vitlök och purjolök. Dagens lunch, gotti.


----

Nu ska jag göra min kvällsmat (jepp, lite sent...). En nybakt baguette med lite bacon, ananas, gurka, mozzarella och en kryddig röra gjord på majonnäs, thai sweet chilisås och färsk vitlök. Till det blir det Plus följt av Men in Trees i min underbara, fina, älskade soffa :)

Inga kommentarer: