onsdag 21 mars 2007

The Omslag

Kom på att jag inte har visat upp det magnifika omslaget till senaste Lösnummer för dig (eller så tillhör du den skara som faktiskt redan sett det), och så som jag har tjatat om våra roliga förberedelser känns det ju taskigt att bara låta det rinna ut i sanden.

För de oinvigda: varje vårtermin släpper Örebro universitet en ny kurskatalog inför kommande två lästerminer. Och varje år gör Lösnummer en slags pastisch på denna katalogs omslag. Universitetet kände inte för att förnya sig i år, utan hade återigen en illustration med diverse knarkiga inslag (därmed inte sagt att illustratören eller någon annan ansvarig är en junkie). Då Lösnummer hade en illustration förra året, tyckte vi att det var dags att visa var skåpet skall stå. Jonatan föreslog att vi skulle "förverkliga" omslaget genom ett fotografi (som han ju själv skulle ta, ehum, :) och arbetet satte igång. Stora bilden ni ser nedan är alltså inget montage, bortsett från logotyperna, och ingenting är manipulerat. Jag har (som ni som läst min blogg from the beginning redan vet) gjort de stora underbara pingvinerna, och Eric och jag var inte bara vitsminkade i ansiktena, utan hade också rött läppstift. På riktigt. Det var coolt och Eric passade bra i det :)

Det var fantastiskt kul, både att vara med i förarbetet och att stå modell. Fast det var svårt att hålla sig för skratt när världens sötaste spöke satt snett bakom en.

(foto: Jonatan Tjäder, layout: Jacob Järpegård)

Uppmärksamma läsare kanske anar att självaste jag har två bilder på framsidan? Nejra, och så Jonatans - i detta sammanhang - enorma knytnäve! Men favoritbidragen är ändå mina älsklingspenguins. Tihi.

Inga kommentarer: