tisdag 27 mars 2007

Det här med att dela tvättstuga

Jag är irriterad över att tvättiden flyttades till idag, inte på grund av mig på något sätt, utan på grund av den inkompetenta skruttmänniska som tvättade sist igår. En klassiker, tänker du säkert. Människor som blir sura över folk som inte städar efter sig i tvättstugan, surpriiise.

Om man inte sopar efter sig, fine by me. Men när det är en massa tvättmedelspulver ovanpå maskinerna, stora klumpar tvättmedel i facken för att personen överdoserat till den milda grad och dessutom inte gjort rent torktumlarna, ja då är måttet rågat! Det är sååå kul att behöva skölja ur alla tvättmedelsfack, för att sen upptäcka att tumlarna är fulla av ludd. Det räcker för mig att städa efter mig, jag har ingen lust att städa efter någon annan vuxen (förmodar jag, hursomhelst står någon vuxen ansvarig bakom skiten) som tydligen inte är i kondition att tvätta i en kollektiv tvättstuga. Grrr. Det roligaste med det här är ju att det inte är första gången. Trevligt!

Brist på respekt, enligt mig.

Nu måste jag dricka en kopp kamomillte, ty min mage är i uppror. Och 11:30 drar jag till Karlstad, tjohej. Nej, jag har ingen lust just nu. Dumma mage. Jag är rädd att det ska vara vinterkräksjuka nu när jag har tagit på mig en massa för Lösnummer. Deadline på måndag, jag hinner inte må skrutt!

Och så, avslutningsvis, ett grattis till min bror som fyller hela 28 år idaaag!

Inga kommentarer: