fredag 30 mars 2007

Pre födelsedagsmiddag Eller Dagens boktips?

Ska snart ringa och fråga om föräldrarna har lust att stanna till här och plocka upp mig på vägen till min storebrors födelsedagsmiddag ikväll. Jag ska ha på mig en ny svart topp med puffärmar jag fick av mamma för några veckor sen... Har bara använt den typ en gång tidigare, för man vill ju inte gärna tvätta sönder plaggen på momangen.

Vi får se om Jonatan hinner följa med. Nejras singel ska plötsligt få sig en b-sida, och med überkort varsel får han nu sitta och spela in bas i vårt vardagsrum. Tråkigt ja, men men... Ska bli kul att träffa syskonen, deras respektive och systerns grabbar ikväll. Hupp... Kanske ska ta dagens andra dusch nu, fryser "arslet av mig", som vissa brukar uttrycka det. Men usch, nu blev det down här. Ett bad kanske piggar upp? Vågar jag läsa en biblioteksbok i vattnet tro? I förra veckan lånade jag APM av Maria-Pia Boëthius och Maria Lindgren, samt Ironi & sexualitet - om ledarskap och kön av Anna Wahl med flera, och har inte börjat läsa någon av dom än. Måste säga att Boëthius lockar väldigt mycket... Hon har förresten gett ut en ny bok, Mediatan, som jag är väldigt nyfiken på.

Vilken bok blir det nu då? Jag återkommer, mina vänner.

Inga kommentarer: