torsdag 1 mars 2007

Mulet, men klara linser

Det är bra att saker och ting kan låta sig bli uppnystade. Tag ett par andetag. Flytta närmare, fatta handen.

Begav mig till min optiker idag och införskaffade nya linser. Min förra vänsterlins hade fått en utvändig kalkbeläggning i form av små, stenhårda, prickar som skavde om linsen inte sattes in "rätt". Men nu känns det bra.

Slutsats: mitt vänstra öga är förmodligen torrare än det högra.

Imorgon är det korrekturläsning av tidningen. Det är skoj att leta efter fel. Öhm. Dessutom är det ett bra tillfälle att faktiskt läsa igenom varenda liten textrad (för nej, det gör jag förmodligen inte annars...).

Om lördag. Ida är den enda som definitivt sagt "ja", och Anneli är tveksam. Men om vi inte blir fler så bjuder jag på den morotskakatårta-biten jag har kvar i frysen. Alltså, den är inte så stor, mina föräldrar och lillebror var ju här i början av veckan, haha... Undrar förresten när Jens tänker ära mig med sitt fikasällskap. Han lämnade ju kvar sin tröja här, efter vår "nu är lägenheten färdigrenoverad"-fest, för att få komma och fika. Eller ville han inte släpa på den på krogen? En kombination, förmodar jag, som jag knappast klandrar honom för. Jag är ju hans tant, liksom.

Inga kommentarer: