fredag 23 mars 2007

Fredagsmys

Sitter och väntar på att min dejt för kvällen ska höra av sig. Finaste Anneli bjuder ut mig på fika, vilken grej. Vardagsrummet är första prio, så vi hoppas att det inte är fullt.

Så till mitt I-landsproblem: halloncheescake eller morotskaka? Chokladtårta eller pecannötpaj? Te eller latte? Oj oj. Just nu är jag mest sugen på pecannötpaj, det är dessutom det som man mest sällan gör själv. (Weird mening, I know)

Har börjat kolla på den där serien om män i träd. Först var jag lite skeptisk, och blev irriterad på saker som strider mot mina värderingar. Men det finns hopp, mina vänner. Jakten på den där perfekta karln är inte allt i livet, men råkar du träffa på honom, shoot. Hittills i mitt tittande vill jag tro att budskapet med serien är att man ska finna sig själv och göra de val man blir lycklig av (men självklart finns det saker jag inte håller med om). Screw konventioner och vad folk förväntar sig av en. Och ja, jag kände igen mig i bad-hair-scenen. Människor är mångfacetterade. I alla fall de flesta.

Ps. Ska försöka komma ihåg att ta lite kort ikväll, om än bara med min dåliga mobilkamera. Vad blev det för fika, egentligen?

Inga kommentarer: