torsdag 22 mars 2007

Pre shower und dekor

Efter en halvtimme på motionscykeln var jag tvungen att ge upp. Huvudvärken hade kommit tillbaka, trots rikligt med vatten och en mjuk start. Så jag tog ännu ett glas med ljummet vatten och åt upp förpackningen med Risentas underbara sesamkakor jag fick av pappa tidigare idag.

Nu har jag suttit här vid datorn och kollat på andra människors hem en stund. Det är roligt när folk lägger upp bilder på sin inredning, och jag blir påmind om att jag har velat göra det ett tag. Men man kan ju inte förrän det ser ut som man vill. Till den grad det är möjligt just nu, i alla fall. När det är gjort kommer jag nog be Jonatan fixa en slags "vårt hem-portfolio", så alla bilder på alla rum hålls samlade men går att nå genom ett klick på en länk härifrån bloggen.

Jag fryser väldigt mycket just nu. Vet inte om det beror på att jag har ett flertal fönster öppna, eller om det bara är jag. Det är så skönt med vädring och frisk luft som smyger sig in, men jag är ju så töntfrusen av mig. En dusch skulle sitta som ett smäck, av flera anledningar. Efter det blir det lunch (förhoppningsvis har jag någon liten låda i frysen som jag kan värma och koka fullkornspasta till) och sen vankas skrubbning av kökskaklet. Jag har en del svart kakelplast kvar och funderar på att i alla fall göra kaklet svartvitt vid den korta arbetsbänken (där vattenkokaren och de hängande tekopparna och tebollarna hägrar). Det vore skoj. En promenad bort till Rusta i jakt på klorin (gah, jag har slut!) och the turquoise måttsats? Vi får se, vi får se.

Inga kommentarer: