lördag 17 mars 2007

Golden, golden, hot

Kvällens middag



Ikväll lagade vi en röra med nötfärs, gul lök, paprika, färska champinjoner (hmm, bara två...), persika och jordnötter. Till det hade vi jasminris och färsk gurka. Behöver jag tillägga att jag hade i ingefära, cayenne, curry, chili- och thai sweet chilisås? Kanske inte för er som känner min matlagning... Ja just det, jag hade dessutom lite mango chutney på min tallrik, men inte Jonatans. Han gillar't inte.

På spisen står nu en fin gammal gryta med hjortron och socker i. Det kommer bli drygt ½ liter sylt! En liten burk ska jag ha i kylen, och flera andra ska jag frysa in. Jag längtar till våffelkvällen hos Ida nästa söndag, då vankas det hjortronsylt hörrni! Och om någon vill äta dinkelpannkakor med grahamsmjöl med mig i veckan eller nåt, lovar jag att ta fram den gyllene sylten. (Nej, inget mutförsök, men det är väl alltid trevligt med nyttiga pannkakor och guldsocker i mitt sällskap?) :)

Inga kommentarer: