måndag 12 mars 2007

Would ya like some ketchup with that?

I soffan sitter Jonatan. Amadeus ligger i hans knä och är sådär söt som bara han kan vara. Vi har just kollat på ett otroligt enerverande avsnitt av Seinfeld. Nog för att karaktärerna brukar vara lagom jobbiga, men ikväll kliade det ordentligt i kroppen. Klantskallar, helt enkelt.

Jag är väldigt trött. Har haft huvudvärk från och till i drygt en vecka. Och imorgon är det alfapet-turnering med tidningsredaktionen, med middag och allt. Trevligt, trevligt. Men jag tänker skriva redan nu att jag förmodligen kommer åka ut på en gång. Inte för att jag tycker att jag har dåligt ordförråd, men min hjärna är en mosboll. Nu är det sagt. Våren gör min hjärna till en smooshie (öhm?) mosboll. Så imorgon, eller snarare på onsdag eftersom vi kommer hem efter midnatt, kommer jag inte skylla min eventuella pinsamt tidiga förlust på en massa goja. Ni vet redan nu att jag har svårt för att tänka.

Det här är min blogg och jag får komma med hur många sanningsenliga alfapet-turneringsförlustursäkter jag vill. Så det så.

På dagens redaktionsmöte satt jag och Ida och pratade om ditten och datten. Hon bjöd mig på våffelkväll hos henne på självaste Våffeldagen. Mums, tänkte jag och jämrade mig över min brist på ett våffeljärn. Det är ju liksom en sån typisk grej man kanske inte införskaffar på egen hand, eftersom man varken brukar eller bör äta våfflor 3 gånger i veckan. Men ibland får man ett sug efter våfflor, och då duger inget annat!

När jag kom hem tittade jag igenom posten en ytterliggare gång, och öppnade utskicket från Josefssons. Det första jag såg var ett erbjudande om att man fick köpa ett våffeljärn för ynka 40 spänn om man handlade för minst 200 kronor. Fattig som jag är kommer jag inte utnyttja erbjudandet, men vilken dag. Vilket sammanträffande.

Imorgon ska jag stiga upp och tvätta klockan 7. Förhoppningsvis är solen uppe tillsammans med mig, då blir jag lite glad. Om den vill ge mig en glass, en torr bänk och någon att mysa med i dess strålar framåt eftermiddagen, ja, då kanske jag till och med blir lycklig.
----
(Jepp, jag testar en lite annan grej gällande mina styckeindelningar. Tänkte att det kanske blir enklare för er om jag byter ämnen, men ändå inte vill ha en massa tjocka stycken. För ni vet väl att man inte får ha både radbyten och indrag?)

Inga kommentarer: