fredag 30 mars 2007

Public service is my cup of service

08:43 traskade jag iväg mot mina gamla hoods - norrcity. Tre års pluggande vid Karolinska läroverket, ett antal tofuline-glasstrutar i Centralparken vid slottet, och mängder av tillfällen för fåglar att bajsa på mig gåendes på trottoaren förbi nyss nämnda park. För att inte tala om den tid jag bodde med Jonatan på Skolgatan.

Morgonens mål var min redaktionskamrat Emmas hem i närheten av vårt förrförra. En väldigt speciell lägenhet i tre plan, som jag tyvärr inte fick möjlighet att utforska. Hon bjöd på frukost och vi gick igenom kulturreportaget vi tillsammans med Jonatan i hans roll som fotograf, ska få ihop. Det ska nog gå bra det där.

08:50. Det är underbart när man kan gå ut iklädd kavaj och chuckies, utan att frysa.
08:51. Med tanke på att mitt ansiktsuttryck allt som oftast ser ut som ett bekymmersfullt sådant, kan i alla fall jag sätta en hundring på var mina första tydliga rynkor kommer uppstå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå! Hoppas det går bra med skrivandet. Sorry att du inte fick chansen att kolla in vår lägenhet lite mer...får bli en annan gång!
ring/maila/skriv om det är något!